tisdag 27 november 2012

PROTESTERAR igen!!

 PROTESTERAR! 

Återkommer till mina tidigare inlägg i frågan om den sk skelettkvinnan. Är det verkligen nödvändigt att ha bilder från denna i mitt tycke makabra, helt osannolika men dock ovanliga händelse ÖVERST på nätupplagan idag igen (även direktrapportering).
Som jag skrivit tidigare skriv,rapportera mm om GP anser det nödvändigt så ev intresserade kan läsa, men låt mig och andra, för jag kan väl inte vara ensam med denna åsikt,  slippa dessa förfärliga bilder som inte går att värja sig emot om man i övrigt vill läsa nättidningen. (är helårsprenumerant på papperstidning). VARNING igen för starka bilder i artikeln

2 kommentarer:

  1. Vi som lever på den här ön är så vana att se bilder av skelett, så jag har lite svårt att förstå varför du är så upprörd.

    På Fornsalen i Visby finns det skelett och skelettdelar exponerade och så fort man ska gräva någonting i stan så hittar man gamla gravar med skelett.

    Att den här kvinnan har haft det hemma i lägenheten är ju helt sjukt, förutom att det är olagligt, men så fasligt upprörande kan jag inte tycka att bilderna är.

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Håller med dig Ingrid när det gäller forngravar, museer odyl då vet man vad som väntar.. men JAG tycker inte denna rättegång är en sådan nyhet som förtjänar detta utrymme i ord och bild. Har läst både DN.se och Aftonbladet och där finns bara text.Jag är emot att journalister gör "sensationsartiklar" av en sådan makaber händelse som denna.Men det kanske jag är ensam om......?

    SvaraRadera