lördag 10 november 2012

God mat och försök med att pynta lite..

här.Så är det lördag och lite annat att läsa om här än om "lilla Anna"......men jag hade väldigt svårt att inte engagera mig i fallet och så kommer det nog att bli en tid framöver. Vi får väl se/höra vad Anna själv har att berätta, så småningom. Senaste artiklar på GP finns här.

Hittade detta förslag på pynt på Facebook och kände direkt....detta måste jag pröva.....har sökt på nätet betr skillnaden mellan prova och pröva....inte helt lätt.


Hur gör man:
  • Köp speciallim
  • Klipp något grönt från trädgård eller hitta i naturen , thuja fungerar bra
  • Spreja lim på båda ytorna, dvs både växt+glas (försökte först med bara det gröna men då fastnade det inte
  • tänd ljuset 
Jag tog vad jag hade för jag var såååå nyfiken att testa. Tycker det blev rätt bra. Det mest fantastiska med sådant lim är att det är bara att plocka bort "det gröna" om det blir fult. Jmfr med post-it lappar. Lim på glaset tas bort med något lösningsmedel+diskmedel säger Hans.

Hans lagade ny maträtt ur Annas Mat och det blev jättegott! 40 vitlöksklyftor!!

Gillade detta vin till



  • vi har egenodlade vitlökar
  • kyckling direkt från uppfödaren
  • hemgjord gele från egna vinbär
då blir det extra gott!!

 Önskar trevlig lördagkväll!!

5 kommentarer:

  1. Vad spännande med att göra lyktor med lim o växter. Det ska jag prova. Tack för tipset. Ha en fin kväll. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Åh vad fint det blev! Tack för tipset, det skulle jag kunna göra med mina små värmeljuskoppar som jag har i mina lyktor på yttertrappan. :)

    Ha det gott!
    Ina

    SvaraRadera
  3. Så fina lyktor...läckert sken.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Det verkade gott , jag älskar allt med Vitlök i
    världens bästa krydda tycker jag.
    Jag skall steka Lammfärsbiffar i dag och mycket
    rotsaker,rill. I vår dagstidning i dag står det att man får canser, av potatisen,och av rotfrukterna.
    det är för mycket Kalium i jorden. Vad trött
    man bliver på allt sådant. Vitlök är ju bra mot aalt
    sådant, så jag får väl taga några extra klyftor då.
    Ha nu en skön Söndag-

    SvaraRadera
  5. Ojojo! Det där lät supergott! Älskar vitlök! Vore väldigt kul att få receptet, tror du att det finns på nätet?

    Väldigt fin ljuslykta du gjort!

    Skön söndagskväll
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera