lördag 1 december 2012

Advent del II, lite panikstämning.......

Nu börjar det bli lite pressad stämning hos Berggrens.......vi har alldeles för stort hus för oss två personer och det innebär att vi har alldeles för mycket plats för saker.....på vinden, på krypvindar, förråd, tyvärr ouppackade flyttlådor inomhus på övervåningen osv.

Vad har hänt nu då??


Kl är nu snart 16.00 och det börjar mörkna......och ingenstans hittar vi våra "jullådor"....där alla advensljusstakar och  julpynt finns!!
Hans påstår sig ha letat överallt men de finns inte. Om jag fattar det hela rätt....dvs att de inte finns måste de väl har blivit bortstädade och körda till Tagenetippen (fel lådor har kommit med)......

Nja, vi letar väl ett varv till annars återstår väl bara att köpa några nya......

Tur att min fina ljusstake står framme, ej tänd, året om!! Så vi har ju den........

Lärdom: Kanske börja någon dag tidigare med att plocka fram det jag vill ska finnas till första advent.

*********************************************************************************
Nu är kl snart 18.00 och läget är detsamma......+ att "luften" liksom gick ur mig så hela listan (del I ) kommer inte att bli klar idag, tror jag iallafall. Lite har vi fixat ialla fall ....

Målade fönster brädan vit, furu tidigare
Trots nya blommorna känner jag att det saknas något???
Glögg med lite tilltugg på plats

Frågan som gäller är fortfarande....VAR är ni??

5 kommentarer:

  1. Otur om fel låda åkt iväg .vi har tänt lyktor ute nu och en ute gran här har vi många av allt.Var ute på en fotorunda idag för att se hur det såg ut i naturen efter all kyla mest is överallt ,trevlig första advent till er ,Nette

    SvaraRadera
  2. Lilla vän,jag förstår precis hur Du känner.Men visst är det tråkigt, men Maj karlar letar så dåligt,kolla
    själv om Du kan.Vet Du jag har bott i 3 år här nu i April.Sonen säger att jag har fem eller sex kartonger som vi aldrig öppnat här.Det konstga är att jag saknar inget heller.Det sista jag gjort i kväll var att skala en kastrull med potastis. Så bra Downton Abbey var i kväll.Vad de kan hitta på.
    Koppla av om Du kan, allt löser sig

    SvaraRadera
  3. Ja igår var det min tur att leta och jag kollade hela källarvåningen utan att hitta juleljusen till utegranen.
    När jag skulle släcka lampan efter mig i källaren, så drogs min blick till ett par plastkassar som jag redan känt på, men inte tittat i. Där på en krok på sidan av svärmors vävstol hängde juleljusen. Då lovade jag mig själv att hädanefter ska det bli ordning - i alla fall på juleljusen.
    Må så gott och ha en fin 1:a advent (med eller utan ljus).

    SvaraRadera
  4. Usch...det där är inte roligt...här "försvann" adventsstjärnorna i mannens iver att rensa på vinden...men han hävdar envist att han är oskyldig...Rusta blev räddare´n i nöden. Värre är det ju om hela lådor kommit bort, jag förstår hur du känner...Får hoppas att de helt plötsligt bara finns där...
    Önskar dej en riktigt skön advent trots eländet...
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Du är lika virrig som en höna och då är jag oförskämd mot hönan. Leta efter lådan där den ABSOLUT inte kan vara och du hittar den. Min käresta som är ett under av noggrannhet fann våra "pyntsaker" innan hon började leta,där har du mycket att lära.
    Kramar
    PS Hans är helt oskyldig till ditt bekymmer DS

    SvaraRadera