söndag 2 december 2012

Advent III, Julmarknad med div inköp......







Visst var det kyligt, inte kallt , ute idag men ingen snö......Alltid trevligt att åka till Kungälv, så lugnt och idylliskt. Inga slamrande spårvagnar, bussar och jätteträngsel......Hade hoppats hitta några klappar att hjälpa Tomten med men lyckades inte. Vi strosade Västra gatan, fikade med Lussebulle mm. Det fanns många marknadsstånd och vi fastnade särskilt för ett





Vi har sedan många år köpt honung direkt från en biodlare men han har tyvärr slutat sälja honung i år. Nu hittade vi denna leverantör, Nolhaga bigård, och skall testa hennes honung och övriga delikatesser.
Låter inte alkoholfri Aroniaglögg båda gott och hälsosamt!!

Pust!! Bilderna krånglar......men en vy från Västra gatan ska det vara. I Kungälv finns sedan många år en väldigt fin elaffär och "av olika anledningar"......så var vi faktiskt tvungna att titta in där....
Ingen högodsare om ni kan gissa varför??




Stannade i en blomster affär också för att köpa två nya ytterkrukor. Tänk att de andra julkrukorna bara har försvunnit.....är det några tomtenissar som spelar ett spratt kanske?

Tralalalalala!!  Pyntat så rart-lyser så klart!


4 kommentarer:

  1. Så mysigt du haft det idag ,här i kylan går man inte ut ljust nu om man inte är så tokig som jag ,med min udda hobby ljust nu ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt med julmarknad, jag laddar för en julmarknad nästa helg, såå mysigt tycker jagVad fint du fixat. Ha en fin adventskväll. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  3. Mysiga bilder från marknad och hemifrån dig! :) Gillade ljus staken i fönstret med hjärtat!
    Ha en fin advents tid i fall jag inte hinner kommentera här, för det är som mycket nu just som det vill bli den här tiden på året.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Trallala vad jag blev glad att det ser ut att ordna
    sig. Du skriver så härligt Maj, så man bliver glad när man läser Din blogg. Just det där med fina,dyra
    blomsterkrukor, har jag inte haft framme på sen 2009
    De är väl i en av mina kartonger på vinden.
    Tyvärr men så är det. Konstigt Maj att jag är så glad ändå,jag har ju mina stunder, men jag trodde det skulle vara värre. Kram till Dig Lycka till
    med mera pynt.

    SvaraRadera