torsdag 6 december 2012

All I get for Christmas......

* All I get for Christmas is new front teeth *........

Jag vet inte om detta är helt korrekt engelska men idag har jag varit till tandläkaren och fixat till några lagningar och där "rök" ju lite julklappspengar......

Solar i väntan på bussen


Det blev flera  ***** av plågis för tålmodig medverkan i ca 2 timmar utan bedövning! Tidigare har jag tagit bedövning nästan  bara jag hållit i dörrhandtaget ......

Det blev en sväng på stan också.....kul att hjälpa Tomten med lite klappar till nära och kära.....

NK håller fast vid sin tradition att pynta fönstren med rörliga djur mm. Fullt med små barn utanför med förväntansfulla ögon och ljudliga kommentarer. Så rart!! (har lagt upp 3 bilder men.....en ser jag bara??)




Såg detta ljuvliga tyg i fönstret hos Almedals......i både kuddar och metervara.....




Blå Galleriet (skrivit om förr) missar jag sällan. Tänkte att de kanske hade någon fin Ängel från Frankrike men de mesta var slut. Det blev en liten gulllig "doftängel" som luktar helt underbart och nya magasinet som blivit en favorit

Till sist blev det Benny Anderssons nya julskiva..............




Så det blir en härlig kväll med julmusik (skriver om skivan imorgon), ny tidning och ett glas glögg!!

5 kommentarer:

  1. Jag har också köpt en del julklappar, men det tycks alltid finnas nåt man måste ha i sista minuten. Min tandläkare är också en som lyckats trolla bort min rädsla helt. Det är värt mycket! Vilket underbart jultyg. Liknar gammaldags bokmärken. Ha det gott inne i värmen.

    SvaraRadera
  2. Jag har inte köpt många klappar än. Måste ta tag i det snart. Vilket vackert tyg! Den skulle jag kunna tänka mig att sy ett par kuddar av till kökssoffan. Jag är så sugen att köpa Il Divos nya cd. Kanske tomten kommer med den till mig i år? :)

    Ha det gott!
    Ina

    SvaraRadera
  3. Tandläkarräkningar brukar bli dyra - även en undersökning kostar ju 1000-lappen.
    Så fint jultyget var - det gillade jag.
    Julklappar köper vi inte så många, men barnbarnen måste ju få lite paket. Jag brukar köpa trisslotter och dela ut till de vuxna och det brukar vara uppskattat.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. I morgon bär det av till Göteborg! Vi får väl kolla in skylningen på NK också:) Jag hörde talas om en sjungande julgran i en park i närheten av Avenyn. Vet du något om den?

    SvaraRadera
  5. Vi har slutat för flera år sen med Julklappar.
    Vi vuxna ger inte varandra längre. Men alla köper varsin klapp för en bestämd summa.Ett par hundra eller så. Sen numreras dessa och så drager vi lott
    vi har så roligt då. Tonåringarna får ju en varsin
    större peng,så kan De köpa vad de vill.Så har vi knytkalas igen,jag står för skinkan i år.Alla har fått en uppgift att fylla. De små barnbarnen de
    får klappar, lite mjuka paket med.Det bliver ju inte
    lika som andra >Jular, men vi skall göra vårt bästa.
    min gubbe älskade Julen med allt som hör till, inte
    mins tomtar.

    SvaraRadera