fredag 7 december 2012

Benny Anderssons julskiva....

TOMTEN HAR ÅKT HEM

Ja, då har jag spelat min nya julskiva om och om igen!! Vad tycker jag då?? Kan bara konstatera, som så många gånger förr, att jag oftast är tvärtemot de recensioner jag läser. Alltså en toppen skiva enlig min mening!!
En perfekt blandning av bara musik och sång av de underbara röster som Helen Sjöholm och Tommy Körberg har. Kompletterar alla de andra julskivor jag har och seglar upp bland favoriterna.

Nu gillar jag ju soundet av "Benny Anderssons orkester" men antar att denna skiva passar de flesta. Inte nödvändigtvis en stämningshöjare runt julbordet för det är inga melodier såsom Hej tomtegubbar slå i glasen och liknande....men sådana skivor har vi väl redan? Men julmusik spelas väl inte bara när vi sitter och äter och skålar.....

 Förra året skrev jag om hur jag provspelade mina julskivor och valde ut dessa att spela på julafton 2011.

Skulle inte förvåna mig alls om VINTERHAMN med musik av Benny och text av Björn Ulvaeus ganska snart hamnar på topplistorna. Otroligt vacker!!

Jag är väldigt glad för min nya skiva och spelar den om och om igen. Passar bra till en tänd brasa och alkoholfri glögg så här på fredagseftermiddagen när det är minus ca 10 gr.

4 kommentarer:

  1. Vad bra att DU gillar din nya julskiva sen får alla recensenter tycka vad de vill :)
    Jag spelar mycket julmusik nu och sen då det börjar spelas julmusik i radion kring julafton då har jag på radion så hör jag lite annat än det som finns på mina jul cd:n med :)
    Ha en mysig 2:a advents helg!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är ju som den skall vara,har bara hört den en gång,men den kommer säkert fler gånger.Visst är det
    härligt att man får ha sin egen smak. klockan är bara 04.20 väntar på Norrköpings Tidningen är så härligt,AVA vann ju X-faktor,skönt. Skall se morgonprogrammet på fyran,hon kommer dit.Ha en bra helg önskar jag Dig.
    kram

    SvaraRadera
  3. Han (Benny Andersson) kan sin sak den där mannen. Han är duktig på att göra musik. Här kommer Carolas "jul i Betlehem" fram varje jul. Den gillar jag :)

    Sv: Kul att du gillar mina bilder och mina "dagens kloka". Jag är en liten kloka ord och citat nörd, haha.
    Mina bilder gör jag i photoscape. Ett gratisprogram du kan ladda hem på nätet.
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Direkt när jag läste det här du skriver gick jag och skrev upp skivan på inköpslistan.. Helen Sjöholm och Tommy Körberg är aldrig fel..

    Kram Maidi

    SvaraRadera