lördag 8 december 2012

Borås för "hela slanten"....

 Idag har vi varit i Borås och tittat på en dansföreställnining,  "in Space", där Studio Danza  stod för arrangemanget.

Maria 6 år, mitt bonusbarnbarn, var en stolt deltagare ! Jag var imponerad av showen som vi bjöds på. De äldsta deltagarna dansade av naturliga skäl bäst men charmigast, utan konkurrens, var de yngre deltagarna.






Det blev tillfälle till en liten snabb tur i Borås city och jag är lite imponerad av Borås och deras satsningar på skulptur. Borås kallas ju för Skulpturstaden och inte hade jag hört talas om Buddy Bear tidigare.....

Grrrrrrrrrr Bildproblem som vanligt!! Nu vet jag vad jag vill ha i julklapp. En kunnig person som kan hjälpa mig/oss med bildöverföring, ställa in tv, förklara den bärbara telefonen, lära mig min ny mobil.....ja listan kan göras lång
När ska tekniken bli användarvänlig undrar jag lite försynt/eller jag proffsigare.  Nu hämtar jag kraft och satsar igen . Här finns intressant info om Världsutställningen Buddy Bears, mini.


Vi avslutade kvällen med hämtmat från en Kina restaurang. Det var väldigt länge sedan jag åt kinamat men det var jättegott!! Jag kan absolut rekommendera deras Fläskfilé.....

Familjens katt, Morris, är väl bara helt underbar där den ligger........






Fortsatt trevlig andra Advent önskar jag som sitter uppe länge än......och som tidigare kvällar brinner brasan, -9 gr ute, lite glögg värmer gott och dags att läsa dagens tidning.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar