onsdag 5 december 2012

Vädret hos mig och övriga delar av landet....

Snöovädret verkar ha lamslagit många delar av landet.....jag har läst Aftonbladet som har liverapportering och vad jag förstår har östra sidan av Sverige och Stockholm drabbats hårt. Hoppas nu inga svårare olyckor inträffar!

Här i Göteborg kunde man för en tid sedan läsa att de röd-gröna bestämt att dela ut "gratis broddar" till oss som är +65. Personligen tycker jag att var och en kan köpa de broddar den själv önskar men när det nu var bestämt att det skulle delas ut så talade vi just igår om att vi inget hört om hur det skulle gå till.......

Men nu kunde jag läsa på GP nätet att de inte kommer att delas ut förrän till HÖSTEN 2013.
Jag har letat på bla kommunens hemsida för att hitta den ursprungliga informationen men inte lyckats.

Orsaken är iallafall att det kommer att kosta ca 10 milj kr och då måste det ske en offentlig upphandling. Jag undrar om det inte hade varit klokt att inte skriva om detta innan det blev aktuellt eller att kanske starta processen för upphandling   lite tidigare......men det går kanske inte till så?

Här kommer några foto från min täppa där vi hela dagen haft fint vinterväder och det snöar ännu, ca 17.00, ingenting.

Koltrast
Ser ni Rödhaken?

4 kommentarer:

  1. jag läste allt vad Du hade i tryck,det enda jag inte såg var Rödhaken. Jag kunde inte komma iväg till Centrum i dag,jo jag har kommit dit med Färdtjänst, men jag skulle ju gå till olika affärer, alla varnade mig det går inte att draga
    en rullator i så mycket snö.Nu provar jag i morgon får vi se.
    nu är det vinter i alla fall

    SvaraRadera
  2. TYpiskt, att inte tänka och räkna på en sådan sak innan man går ut med det!
    Vackra vinterbilder från din trädgård.

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  3. Hej Maj!
    Jag fick en Award som jag har svarat på . Du blev en av mina utvalda att ta över....Hoppas du nappar!
    kram Susan

    SvaraRadera
  4. Vackert hos dej!! Å fast jag skottat så svetten rinner och kroppen värker, jo jag kan faktiskt tycka att det är vackert här också mitt i allt elände!! Fast vägarna...där är det inte kul, särskilt när man har en tid att passa, oavsett hur tidigt man startar...men till jobbet har jag kommit, och hem också...
    Tanken med broddarna var kanske god, men lite överilat att gå ut med det innan det var förankrat...
    Kram kram

    SvaraRadera