tisdag 5 februari 2013

Tänkvärt.......


3 kommentarer:

  1. Jag måste svara på föregående inlägg Maj, man undrar hur är det. Har inte folk något innanför pannbenet?
    Man bliver så för----ad när man ser allt, som kastas
    på fel ställe. När mina barn var små fick de noga
    veta att man aldrig slänger något på msrken,utan i en
    av sedd korg. 1983 var vi en hel månad i Scottland
    vi rökte på den tiden. Vi var storrökare alltid en cigg i munnen. Då bodde vi 6 dagar i Aberdeen, och
    Du må tro att vi blev snopna, där kunde man inte se
    en fimp eller godispapper på någon gata.
    Vi fyra tordes inte fimpa på gatan heller. men
    hur det är nu vet jag inte, men Scottland var
    väldigt rent och fint då.
    Sen tyckte jag din devis var tänkvärd, så sant och
    rätt. Ha det så bra, kram /Harriet

    SvaraRadera
  2. Hej Maj!

    Det var fina och tänkvärda ord. Jag är gärna en stjärna på din himmel :o)

    Följde med på din promenad här i inlägget innan. Visst är det trist med dessa "högar". Dom finns faktiskt här också. Fast kanske inte i samma utsträckning som där hos dej.

    Det har faktiskt hänt att jag fått skotta bort en och annan hög vid vår postlåda. Och var och varannan dag skottar jag bort gulfärgad snö där och vid vår infart. Ett tag var jag så uppretad av detta att jag funderade på att hänga upp bajspåsar och skriva skyltar, rasta INTE DIN hund HÄR!..... OCH INTE HÄR HELLER! Men i en liten by som denna skulle det bli ett ramaskri utan dess like. Så jag fortsätter städa upp efter dessa oansvariga hundägare.

    Hahahahaha....Jag vet vilka de är. Så kanske jag till slut härsknar till och gör en hemleverans till deras egen postlåda, med meddelandet: Åter avsändaren! ;o) Fast å andra sidan vore det väääldigt olikt mej att göra nåt sånt. Men fantisera om det får man väl???! ;o)

    Ha en fin dag!
    Kram från din bloggvän från norr
    Monika

    SvaraRadera